Γυρίζοντας πίσω πολλές δεκαετίες, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την κατάργηση-συγχώνευση σχολείων. Δεν ξέρουμε αν με το κλείσιμο των σχολείων θα ξεπηδήσουν φυλακές, σίγουρα όμως πολλά δεινά θα γεννηθούν...
.
.
Για άλλη μια φορά το σύνθημα της Υπουργού «πρώτα ο μαθητής» αποδείχτηκε παραπλανητικό. Αφού κατάργησε την πρόσθετη διδακτική στήριξη και την ενισχυτική διδασκαλία, αφού μείωσε δραματικά τα λεφτά για τις σχολικές επιτροπές, αφού κατάργησε τα αθλητικά σχολεία, αφού προτίθεται να καταργήσει και τη δωρεάν διανομή των βιβλίων στους μαθητές με την κατάργηση του ΟΕΔΒ, έφτασε η ώρα να κλείσουν ΚΑΙ σχολεία. Κι όλα αυτά προς όφελος του μαθητή!!!
«Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ’ εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς σωστή μέθοδο.» (Αδαμάντιος Κοραής).
Οι καταργήσεις- συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων έχουν σαν αποκλειστικό γνώμονα την παράλογη οικονομική λογική του μνημονίου, ενώ από παιδαγωγικής και κοινωνικής σκοπιάς οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές.
Κατ’ αρχήν θα μαραζώσουν οι τοπικές κοινωνίες και θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή. Ας αναρωτηθούμε για παράδειγμα πόσοι νέοι άνθρωποι θα μείνουν στην επαρχία, υποβάλλοντας τα παιδιά τους στην ταλαιπωρία των διαρκών μετακινήσεων και στα εξοντωτικά ωράρια που αυτές προϋποθέτουν. Ας θυμηθούμε οι παλιότεροι, τους συμμαθητές μας που ερχόντουσαν στο σχολείο από «άγονες» ή ορεινές περιοχές!! Τα σχολεία είναι στολίδια για τις τοπικές κοινωνίες και θα πρέπει να τα διατηρήσουμε με κάθε θυσία.
Κατά δεύτερον, οι συγχωνεύσεις θα δημιουργήσουν γιγαντιαία σχολεία στις πόλεις. Αυτό προβλέπεται άλλωστε από το «νέο σχολείο» της κυρίας υπουργού. Ένα σχολείο απρόσωπο, στο οποίο στις ήδη προβληματικές και υποχρηματοδοτούμενες υποδομές θα προστεθεί το άγριο πισωγύρισμα με τάξεις 30 - 35 μαθητών.
Καμία σύγχρονη μέθοδος διδασκαλίας δεν συνηγορεί στην ύπαρξη σχολείων με τάξεις των 30 παιδιών και πάνω, όπως αναχρονιστικά διατυμπανίζουν η κυρία Υπουργός Παιδείας και οι «φωστήρες» που την περιβάλλουν.Έτσι θα λειτουργούν τα περιβόητα πολυδύναμα σχολεία;
Η κυβέρνηση, χωρίς πρόγραμμα και χωρίς τον «κοινό νου» αποτελειώνει το μοναδικό υγιές κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας. Δείχνει ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να μειώσει το οικονομικό κόστος, αδιαφορώντας πλήρως για τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χρειάζεται όλοι να κατανοήσουμε ότι αυτή η πολιτική θα φορτώσει ακόμα περισσότερα βάρη στις πλάτες της οικογένειας αλλά και της κοινωνίας γενικότερα!
Θα κριθούμε όλοι σε αυτή τη μάχη.
Δεν είναι μόνο ευθύνη των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων, των τοπικών κοινωνιών και των Δημοτικών Αρχών. Πρέπει να αντισταθούμε σε αυτό το καταστροφικό πισωγύρισμα.
Δεν πρέπει να αφήσουμε να υλοποιηθεί αυτή η πολιτική.
Συμπερασματικά λοιπόν,στόχος δεν είναι η δημιουργία σύγχρονων πολυδύναμων σχολείων, ούτε η ποιοτική αναβάθμιση των επαρχιακών σχολείων. Το μόνο που ενδιαφέρει το Υπουργείο είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο μαθητής έρχεται δεύτερος .... και τώρα επειδή θα έρχεται και από μακριά θα είναι και ...καταϊδρωμένος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου